lauantai 2. toukokuuta 2015

Entä jos syön juustokakkua ja lapsi saa teini-iässä aknen?

Kiitos neuvola! Kiitos kirkasotsaisista suoraviivaisista neuvoista, jotka laittavat huumeiden piikittämisen suoneen, viinin haistelemisen ja kuorimattoman porkkanan syömisen samalle viivalle. Tiedän, että meitä on moneksi, ja että monet jutut kannattaa vääntää yksiselitteisesti rautalangasta, mutta olen miettinyt, että voisiko jotakin vältettävyyden  ja tuhoisuuden aste-eroja kuitenkin huomoida.

Voisiko ohjeita kategorisoida esimerkiksi jotenkin seuraavasti:

  • Lapsi ei koskaan synny jos syöt näitä
  • Lapsesta tulee vaikeasti vammainen jos syöt näitä
  • Lapsesta tulee vähän hidas jos syöt näitä
Toivon kauheasti, että vuohenjuusto kuuluisi vasta kolmanteen kategoriaan.

Nyt kun pääsin neuvojen kimppuun, olisi mulla muutama lisäkysymys:

  • Pitääkö mun ihan oikeasti vesijumpata?
  • Jos on sattunut huomaamaan raskauden vasta 9. viikon lopulla, voinko hyvittää siihen mennessä juomani viinilasilliset jotenkin? Foolihappokylvyllä?
  •  Jos rinnat vasta vihdoin alkaa täyttää mun normaalikäytössä olevat rintaliivit mukavasti, niin tarvitseeko mun ostaa imetysliivit viikolla 15?

Kyselee,
Teiniäiti 28v

PS. Oikeasti olen aika liikuttunut siitä huolenpidon verkosto, mihin neuvola- ja äitiyspoliklinikkamaailman on mut siepannut.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Anna tulla vaan!